Employee influencer marketing Social Recruiting News augusti 23, 2019

Bianca Ingrosso, Isabella Löwengrip, Janni Delér. Idag har influencers blivit it-grejen för många företag. Våra flöden är sprängfyllda med samarbeten och orden “sponsrat inlägg” syns överallt på sociala medier. Frågan är dock om samarbeten med influencers lönar sig i alla lägen, för alla företag? 🤔

Nja, kanske inte. Om du tänker efter, borde inte de bästa ambassadörerna för ditt bolag vara människorna som jobbar där? Employee Influencer Marketing är ett sätt för företag att sprida äkta och förtroendeingivande content via sociala medier. Det betyder att man gör bolagets anställda till ansiktet utåt och aktivt jobbar för att möjliggöra och förenkla det positiva spridandet av events, företagskultur och liknande. Sanningen är ju faktiskt att vi i mångt och mycket litar mer på människor vi känner än influencers och kändisar. Därför kan man med Employee Influencer Marketing stärka sitt Employer Brand och få större organisk spridning på sina sociala medier-inlägg - och det är ju inte helt fel!

Om du är intresserad av att läsa mer om detta (såklart du är!), så har vi på Jobtip tagit fram en liten guide med massa smarta tips på hur du konkret kan gå tillväga om du vill introducera Employee Influencer Marketing på din arbetsplats. 

Ladda ner guiden här!

Författare


Prenumerera här!